طراحی سایت و سئو

اهمیت رابط کاربری در طراحی سایت

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲ ق.ظ

در این مقاله قصد داریم در مورد ترندهای جدید طراحی رابط کاربری (UI) در طراحی سایت که پیش بینی میشود در سال 2019 مورد توجه قرار بگیرند، صحبت کنیم.

طرح مهیج و رنگارنگ

قوی‌ترین و موثرترین راه که در آن داستان‌سرایی UX/UI ارائه می‌شود از طریق استفاده از رنگ‌های برجسته و مهیج است. استفاده از پالت‌های رنگی شبه نئون چنان انرژی مثبت ایجاد می‌کنند که شما می‌توانید از آن در طراحی سایت خود استفاده نمایید. چیزی که واقعا فریبنده است، استفاده قوی از تایپوگرافی و طیف رنگی مجلل در نمایش است.

طرح کمتر مسطح

در کنار تمرکز بر روی ارتعاش، طراحی مسطح UX/UI بار دیگر گرایش نزولی داشته اند. استفاده از سایه‌ برجسته جهت نمایش عمق تصویر به این معناست که تصاویر بعد دار یا تصاویر برجسته اهمیت بیشتری پیدا کردند.

نمونه سازی اولیه با کیفیت بالا

ابزارهای طراحی رابط کاربری در حال حاضر با برنامه‌های کاربردی مانند سینماگراف، پیکسالوپ، وسکو و کنوا ارائه می‌شوند که مسیر را برای اثبات مفهوم، در مقایسه با ابزارهای طراحی سنتی پیچیده‌ تر مانند فتوشاپ یا after effects تسهیل می‌کند. اما با ورود به سال ۲۰۱۹ ، ما از ابزارهای بیشتری مثل InVision Studio استفاده می‌کنیم که می‌تواند برای توسعه نمونه‌های اولیه با کیفیت بالا برای فروش بهتر به مشتریان استفاده شود.

یکی از اهداف اصلی نمونه‌سازی این است که با معتبر کردن تجربه کاربر پیشنهادی انجام شود . این ابزارها می‌توانند به طراحان در ایجاد چیزی با کیفیت بالا در مدت‌ زمان مشابه به عنوان توسعه استاندارد UX/UI کمک کنند و در نهایت یک روش موثرتر برای پیشبرد مشتریان از طریق یک تجربه تعاملی فراهم کنند.

پیشرفت تکنولوژی در طراحی سایت و سازگاری بیشتر

به دلیل پیشرفت تکنولوژی در طراحی سایت، طراحان UX/UI باید بدانند که کلید بقای صنعت، سازگاری است به ویژه با ظهور واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و AI، زیرا تکنولوژی بر کار طراحان رابط کاربری UX / UI تاثیر داشته‌است. اگر چه AI هنوز مسئولیت‌های ما را بطور کامل در UX/UI به عهده دارد، آنچه این ابزار و نوآوری‌های دیگر باید به طراحان آموزش دهند، این است که آن‌ها نیاز به یادگیری برای انطباق و تنظیم مجموعه مهارت‌های خود به عنوان تکنولوژی جدید و تغییر سبک‌های طراحی دارند. در حالیکه اصول طراحی گرافیکی هنوز در UX / UI بکار می‌رود، ابزارها قطعا پیشرفت خواهند کرد. از آنجا که بیشتر شرکت ها ابزار خاصی برای طراحان و توسعه دهندگان ایجاد می‌کنند، ما باید از آنها برای استفاده مناسب  در طراحی سایت خود استقبال کنیم. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی